Je website gezonder en sterker maken met deze handige tips!
In dit artikel lees je alles over het genereren van meer conversies via je website. Deze tips kan je direct toepassen en doorvoeren op je eigen website. Wanneer je meer conversies wilt genereren is het belangrijk om te kijken naar wat grote spelers doen. Zij hebben namelijk veel testen gedaan naar wat het meeste werkt. Werk het dan ook automatisch naar bij mijn webshop? Nee, maar een aantal standaard dingen zullen wel helpen en helpen bij het verhogen van conversies.
Het verhogen van je conversies door aanpassingen op je website
Bij websiteaanpassingen kan je bijvoorbeeld denken aan de contrast van je kleuren op de website of vallen de buttons op je website wel snel genoeg op? Staan alle elementen op de juiste plek? Dit zijn standaard punten die al snel je conversie zal laten stijgen. Je website updaten en optimaliseren heet conversie optimalisatie. Dit is een verzamelterm voor het verhogen van je conversies op je website.
Voeg waarde toe aan je doelgroep
Het is belangrijk om te kijken naar wat voor doelgroep je hebt. Waar is je doelgroep geïnteresseerd in? Wat verwacht de doelgroep van jou? Adverteer je alleen maar met producten in de hoop dat de potentiële klanten het product gaan kopen? Of zorg je ervoor dat je waarde toevoegt aan je potentiële klanten wat er uiteindelijk voor zorgt dat ze het product heel graag willen kopen.
Je kan op verschillende manieren waarde toevoegen aan je klanten. Je kan dit bijvoorbeeld doen door informatie te geven over een bepaald(e) product en/of dienst. Hierdoor zal je potentiële klanten of nog helemaal niet geïnteresseerden geïnteresseerd maken. Dit alles heeft te maken met het opzetten van een goede customer journey. De customer journey is de reis die de klant maakt tot ze uiteindelijk het product bij jou gekocht hebben + de reis na de aankoop.
Blijf met regelmaat investeren
Met investeren bedoelen we in dit geval niet alleen maar de advertentiekosten die je betaald. Met investeren bedoelen we de waarde en tijd die je investeert in je gehele uitstraling naar buiten toe. Zorg ervoor dat de waarde die je toevoegt met regelmaat blijft uitvoeren. Eenmalig een infographic over een onderwerp en daarna nooit meer terwijl je doelgroep dit wel interessant vind is niet slim. Het is belangrijk dat je de potentiële klant blijft voeden met waardevolle informatie.
Laatste tip
Verdiep je in de klant en kijk wat de klant daadwerkelijk wilt. Zet vervolgens een plan op die op lange termijn aangehouden kan worden zodat je met regelmaat waarde blijft toevoegen aan je klanten.